Rädda S:t Anna från Alliansens utförsäljningar

Idag skriver MVT om att Alliansen vill fortsätta sina utförsäljningar. Ifjol räddade de ett budgetunderskott genom att sälja Motala kommuns pärla i Varamon – Skogsborg. Nu vill man rädda sitt budgetunderskott genom att sälja vår pärla i Östergötlands skärgård – S:t Anna.

Vi kan tydligt se hur Motala kommuns ekonomi nu går skarpt nedåt. Men lösningen kan aldrig vara att sälja av allt man äger och har, då hamnar man snabbt i en lyxfälla. Tillslut finns inga tillgångar kvar. Det är dags att Alliansen istället börjar ta ansvar, och slutar sälja ut varenda kommunal tillgång. Det är Motalabornas, skattebetalarnas, tillgångar man säljer för att rädda sin dåligt skötta ekonomi. Det är oacceptabelt.

Alliansens förslag om att återigen sälja ut kommunala tillgångar, våra gemensamma investeringar, är katastrofalt. S:t Anna är alla Motalabors sommarpärla och borde finnas kvar hos kommunen.

Det är en fastighet som med tiden ökar i värde, något som vi ska vara rädda om. Vår gemensamma tillgång ska inte användas till att rädda Alliansens budgetunderskott.

S:t Anna ska finnas kvar och inte säljas ut! Alliansens utförsäljningar måste få ett stopp!

VARFÖR ÄR DET VIKTIGT?

Vi vill behålla St. Anna, som kommunen fick som gåva på 60-talet av föreningen Barnens dag. St. Anna ska även fortsättningsvis användas för olika typer av sommarkolloverksamhet och driften kan med fördel ske i samverkan med föreningslivet. St. Anna är Motalabornas skärgårdspärla och vi anser att våra barn och unga förtjänar möjligheten att resa iväg och uppleva ett miljöombyte ibland. Det är en fastighet som ökar i värde, en tillgång för Motala kommun.

Du hittar namninsamlingen här!